Konflikty zawsze pojawia się tam, gdzie przebywają wchodzący ze sobą w interakcje ludzie. Prawdopodobieństwo wystąpienia konfliktów w miejscu pracy jest zatem stosunkowo wysokie. Nie jest to jednak - jak tradycyjnie sądzono - zjawisko negatywne. Konflikty bardzo często stanowią bowiem źródło pozytywnych przemian w zespołach. Potwierdzają to wyniki badań nad organizacjami, których pracownicy bardzo rzadko wchodzą ze sobą w spór. Okazuje się, że dużo rzadziej dochodzi w nich do wdrożenia konstruktywnych innowacji, a personel przyzwyczaja się do otaczających go warunków i z czasem wmawia sobie, że jest z nich zadowolony. Podejście do konfliktów polegające na ich unikaniu nie jest zatem strategią konstruktywną. Warto natomiast poszukiwać sposobów na zmniejszenie liczby sporów niepotrzebnych, a także - sprawnie rozwiązywać te, które już wystąpiły.
W trakcie szkolenia uczestnicy m.in.:
- poszerzą wiedzę o przyczynach powstawania konfliktów w zespole
- uzyskają informacje o typowych fazach rozwoju konfliktu
- przeprowadzą autodiagnozę charakterystycznego dla siebie stylu reagowania w konflikcie
- zdobędą informacje o konstruktywnych oraz destrukcyjnych sposobach rozwiązywania sporów
- opanują zasady skutecznej komunikacji w konflikcie i stosowania tzw. zwrotów nieinwazyjnych (tzw. komunikacja miękka)
- nauczą się radzić sobie z trudnymi emocjami pojawiającymi się w sytuacjach konfliktowych (złość, bezradność, niechęć, niepokój i in.)
- poznają zasady negocjacji nastawionych na współpracę
- opanują techniki przełamywania sytuacji patowych podczas negocjacji
- wezmą udział w symulacjach sytuacji konfliktowych, w trakcie których będą mieli okazję do praktykowania i utrwalania nowych umiejętności.
Czas realizacji: 2 dni